Elke reis begint met een eerste stap

Jeroen Huijsdens

//

06-03-2025

Wat een wijsheid hè die kop boven deze post? Maar het klopt wel. Elke reis begint met een eerste stap. Voor mij was een van die stappen het gebruiken van Flashes. Dat is de app waarmee ik sinds kort mijn foto’s en video’s over filmlocaties deel.

Vooruit Move forward 2
We moeten vooruit / foto-ontwerp via Cava

Voorheen vertrouwde ik daarvoor volledig op Instagram en Facebook. Dat vertrouwen heeft een enorme deuk gekregen, dat zal je niet verbazen. Tijd om nieuwe, vrijere wegen te verkennen.

We zitten vast in de greep van Big Tech. Dat hebben we zelf mede veroorzaakt. Het is ook niet van de ene op de andere dag voorbij. Dat gaat tijd en inspanning kosten. Bang om bereik te verliezen. Bang om contact te verliezen. Maar doorgaan en doen alsof er niks aan het handje is, is naïef.

Gelukkig dienen zich ook alternatieven aan! Nederland lijkt bijvoorbeeld massaal de overstap naar Signal te maken en afstand te nemen van Meta's Whatsapp. Zoals eerder ook het giftige X werd verlaten om van Bluesky gebruik te gaan maken.

Ontvang het laatste nieuws
in je mailbox!
Vul je e-mailadres in...

Wat betreft het Instagram-alternatief: dat staat of valt met mensen die bereid zijn alternatieven te gaan gebruiken. Maar ter info: je hoeft de Flashes-app - nu nog alleen voor iOS - niet per se te downloaden. Ook via de Bluesky app kun je de foto's en video's zien die via Flashes worden geüpload. Flashes filtert en laat je in de timeline alleen foto's en video's zien. Net als Instagram zeg maar. Wat ik wil zeggen: de stap naar Flashes kan gaan via Bluesky.

Zo kun je mijn beeldavonturen van Fantastische Filmlocaties heel eenvoudig volgen. Wil je me daar vinden? Zoek dan op @filmlocaties op Flashes of op BlueSky.

 Zie je daar?! 🎬✨

Ontvang het laatste nieuws
in je mailbox!
Vul je e-mailadres in...

Favorieten

Logo van de podcast Fantastische Filmlocaties over films en de plekken waar ze werken opgenomen

Fantastische Filmlocaties is een activiteit van Filmtaal, het contentbureau van Jeroen Huijsdens.