Welkom weer in de wereld van Fantastische Filmlocaties, de podcast over bekende films en de plekken waar ze werden opgenomen. Laat je verrassen door verhalen en feiten over bekende films en de mensen die ze maakten. Presentator en samensteller Jeroen Huijsdens neemt je mee op zijn persoonlijke reis. Deze aflevering? Een bijzondere blik op The Millennium Biltmore Hotel in Los Angeles.
De aflevering is ook op andere platformen te vinden die de RSS-feed van SoundCloud oppakken.
Beverly Hills Cop / copyright Paramount Pictures
Bachelor Party / copyright 20th Century Fox
Ghostbusters / copyright Coluymbia Pictures, Columbia-Delphi Productions, Black Rhino
Chinatown / copyright Paramount Pictures, Long Road Productions, Robert Evans Company
A Star Is Born / copyright film Warner Bros. / copyright muziek Interscope Records
Fight Club / copyright 20th Century Fox, Fox 2000 Pictures, Regency Ent., Linson Films
Taylor Swift - Delicate / copyright Taylor Swift
Ed Sheerans - Thinking Out Loud / copyright Asylum Records
Sceen-it.com: de filmlocaties met handige GPS-locaties
Pathé Thuis
Playlist Spotify Fantastische Filmlocaties
The Millennium Biltmore Hotel Los Angeles
Videoclip Taylor Swift - Delicate
Videoclip Ed Sheeran - Thinking Out Loud
The making of videoclip Ed Sheeran
Speciale dank aan
The Millennium Biltmore Hotel in Los Angeles
Ontdek de verhalen achter de schermen, bekijk prachtige afbeeldingen van de locaties en laat je inspireren door de magie van de filmwereld.
Reacties op deze aflevering zijn meer dan welkom! Als er hieronder nog geen reactie staat, betekent dat natuurlijk niet dat jij niet de eerste niet kunt zijn...
Reacties moeten voldoen aan onze huisregels en worden voor publicatie gecheckt door onze moderator.
E-mailadressen worden niet gepubliceerd. Alle velden zijn verplicht.
Er zijn locaties, die heel vaak in films en series worden gebruikt.
En dan doel ik niet op het Louvre of de Golden Gate Bridge of zo.
Nee, op locaties die op het eerste gezicht misschien niet zo bijzonder lijken te zijn
Maar dat wel echt zijn.
En die ik inmiddels direct herken als ze maar éven in beeld komen.
Op 1 daarvan wil ik deze keer een speciale spotlight richten....
Je luistert naar Fantastische Filmlocaties, de enige podcast over films en de locaties waar ze werden opgenomen.
Ik denk dat je dingen gaat horen die je nog niet wist,
Over films en de mensen die ze maakten
maar ook over de locaties.
Én met mijn verhalen probeer ik je duidelijk te maken waarom ik het zo ontzettend leuk vind om filmlocaties te bezoeken.
Mijn naam is Jeroen Huijsdens en in deze aflevering neem ik mee naar Los Angeles voor een filmisch bezoek aan The Millennium Biltmore Hotel.
Het zal denk ik een jaar of tien, vijftien geleden zijn dat ik er bij toeval achter kwam dat er een hotel is in downtown LA dat met name sinds de jaren 80 heel vaak was gebruikt voor de opnamen van allerlei films en series.
Ik had de verschillende gezichten van dat hotel eigenlijk nooit zo met elkaar verbonden.
Tot ik bij elk van die films elke keer de naam The Biltmore zag staan.
En toen ben ik er een keer ingedoken en kwam ik erachter wat voor fantastische plek The Biltmore is en wat voor prachtige geschiedenis het heeft.
En daarom wil ik het in dit half uur alleen over die ene locatie hebben.
En over de films die er werden opgenomen.
En het begint eigenlijk al voordat je het hotel binnen bent.
Inderdaad het is precies voor de ingang van The Biltmore dat Axel Foley in Beverly Hills Cop bananen in de uitlaat stopt.
Je weet wel van de politieauto van Detective Rosewood en Sergeant Taggart.
Terwijl zij worden afgeleid door de room service van het hotel...
Echt zo'n grappige scene!
Beverly Hills Cop uit 1984 is een van de films die The Biltmore op de kaart zette als filmlocatie.
Wist je trouwens dat Sylvester Stallone lange tijd de hoofdrol zou spelen in Beverly Hills Cop?
Door onenigheid over de komische lijn in de film, haakte Stallone af.
Binnen 48 uur was Eddie Murphy gevraagd en overtuigd Axel Foley te spelen.
Bij dezelfde ingang van The Biltmore Hotel waar ik het net over had,
werd in dezelfde jaar, in 1984 dus, ook de scene gedraaid waarin actrice Daryl Hannah veranderd in een zeemeermin.
De film waarin dat gebeurde was Splash, en het was de eerste rol van betekenis van Tom Hanks.
Ga, nou niet roepen dat Bachelor Party zijn doorbraak was,
want die film ging in Amerika net iets later uit.
De twee films met Tom Hanks hebben nog wel iets anders gemeenschappelijks:
Ze werden allebei opgenomen in The Biltmore Hotel.
De scenes in de lift in deze vrijgezellenfilm?
Yep, dat was ook weer in The Biltmore.
Nu we toch al bij de liften zijn aangekomen.
Er is nog een andere film die daar dankbaar gebruik van maakte...
De echte fans hebben daarnet natuurlijk Bill Murray en Dan Aykroyd herkent.
Inderdaad, voor Ghostbusters werd ook gebruik gemaakt van het hotel.
En niet alleen de liften zoals ik je straks zal uitleggen.
Ik moet hier gelijk even een misverstand uit de weg ruimen.
Er gaan wat verhalen rond dat Alfred Hitchcock het trappenhuis van de Biltmore zou hebben gebruikt voor zijn meesterlijke film Vertigo.
Maar ik heb toch echt nergens overtuigend bewijs kunnen vinden dat dat echt zo is.
Hoe graag ik dat ook anders had gezien.
Vooruit, laat ik je nu eerst even mee terugnemen in de tijd;
naar de oorsprong van het hotel.
Dan kom je er ook achter waarom ik juist nu kom met een aflevering over The Biltmore.
In het begin van de jaren 20 van de vorige eeuw kwam hoteleigenaar John McEntee Bowman op het idee om een hotel neer te zetten in het centrum van Los Angeles.
Hij schakelde daarvoor het architectenbureau Schultze & Weaver in.
Dat bureau zou korte tijd later ook nog het beroemde Waldorf Astoria in New York ontwerpen.
Maar even terug naar die McEntee Bowman, de grondlegger van de Bowman Biltmore Group.
Die Bowman had echt hele ambitieuze plannen.
Hij wilde dat het nieuwe hotel in Los Angeles een van de meest besproken én grootste hotels van de Verenigde Staten zou worden.
En dat het de grandeur zou moeten uitstralen van Europese paleizen.
Hij had ook al een man op het oog die er bij moest helpen.
Dat was de Italiaanse kunstenaar Giovanni Smeraldi.
Die moest onder meer voor de fresco's zorgen.
De reden dat Smeraldi werd gekozen was omdat hij ook voor het Vaticaan en het Witte Huis had gewerkt.
Kosten noch moeite werd gespaard.
Het hotel kostte destijds 10 miljoen dollar om te bouwen.
Omgerekend naar een prijs van vandaag, kom je dan uit op zo'n 150 miljoen dollar.
De bouw ging eigenlijk heel voorspoedig.
Die duurde slechts 18 maanden waardoor het gloednieuwe hotel op 1 oktober 1923 officieel kon worden geopend.
Ja, je hoort het goed: 1 oktober 1923.
The Biltmore viert bijna zijn honderdjarig bestaan.
En dat wordt natuurlijk wel echt gevierd.
Ik verwijs je hier even naar de show notes.
Daar staat een foto van het feest bij de opening.
Die foto hangt in de hal van The Biltmore.
En ik vind dat zo'n geweldige foto met al die gasten die naar de fotograaf kijken.
Alsof je naar die zwartwit foto uit The Shining zit te kijken.
Fans van die film weten waarschijnlijk wel wat ik bedoel... :-)
Maar de aanstaande feestelijkheden bij The Biltmore...
In de lijst met activiteiten heb ik geen filmevenement zien staan.
Ze zullen er - mag ik hopen - wel op een of andere manier wat mee doen. Toch?
Zeker gezien de filmgeschiedenis van het gebouw.
Daar vertel ik je straks nog wat over,
maar eerst neem ik je naar wat plekken in het gebouw die je kent van films.
Allereerst moet je voor de beeldvorming even weten dat The Biltmore ligt tussen Olive Street en Grand Avenue en tussen de 5e en de 6e straat.
Waarom vertel ik dat omdat het hotel verschillende ingangen kent.
Het verhaal dat ik je daarstraks al vertelde over Beverly Hills Cop en Splash,
dat was aan de kant van Olive Street.
Dat is de kant waar ook Pershing Square ligt, het plein waar Jan de Bont in 1993 een deel van de film Speed opnam, maar dat even terzijde.
Waar ik naar toe wil, is dat als je The Biltmore via Olive Street binnengaat, je werkelijk gelijk wordt getoverd.
Dan kom je namelijk binnen in bij wat de RendezVous Court heet.
Dat is echt een waanzinnige entree!
Met werkelijk een prachtig houten plafond en een barokke trap en de rozemarmeren fontein.
RendezVous Court is momenteel niet meer de echte hoofdingang; die zit namelijk aan de andere kant bij Grand Avenue.
Maar ik heb begrepen dat ze er wel weer de hoofdingang van gaan maken.
En terecht, want het is een geweldig binnenkomer.
Rendezvourt Court wordt nu gebruikt voor High Tea's
en de ingang leidt onder meer naar de liften.
Het is zo herkenbaar dat ik het onmiddellijk herken als ik het in een film of serie zie.
En dus herkende ik het ook toen ik het zag in Oppenheimer.
De scene waarin Matt Damon en Cillian Murphy door een lobby lopen,
en Oppenheimer wordt gevraagd of hij een belangrijke petitie wil ondertekenen.
Wat ie niet doet.
Maar het is dus ook de plek waar we Eddie Murphy in Beverly Hills Cop zijn hotel zien binnenlopen.
Dan wordt net gedaan alsof het in Beverly Hills ligt,
en alsof het de Beverly Palm Hotel heet.
Nou nee dus...
Ik kan je nu vanuit de Rendezvous Court binnendoor meenemen naar de andere delen van het hotel.
Maar, eigenlijk wil ik je eerst even meenemen naar de andere ingangen.
En dan begin ik bij die aan de zuidkant van het hotel.
Dat is eigenlijk geen échte ingang voor normale bezoekers.
Het is wat ze bij The Biltmore zelf de Limousine Ramp noemen.
Ze gebruiken het om limousines voor te kunnen laten rijden.
Het is op die plek dat we Gary Oldman in de film Mank uit 2020 zien weglopen,
En het is de plek waar Owen Wilson door Bradley Cooper in mekaar wordt getimmerd in de film Wedding Crashers uit 2005.
Ja, nu moet je even goed bij de les blijven want de films en filmsterren volgen elkaar wat sneller op dat je misschien gewend bent...
De beste film waar een scene voor werd opgenomen op dit stukje 'heilige' grond was echter deze...
Ja, je hoorde Jack Nicholson in het werkelijk briljante Chinatown praten tegen Faye Dunaway.
Gefilmd in die geweldige limousinesteeg aan de zijkant van The Biltmore hotel.
Als je hier eenmaal staat ben je dichterbij een andere bekende plek, dan je zou vermoeden.
Maar daar kun je niet 123 komen omdat de Limousine Ramp aan de straatkant is afgesloten met een hek.
Maar de plek waar het om gaat is de inrit naar de kelder die direct naast de Limousine Ramp ligt.
Ik ben er even helemaal voor omgelopen, want ik wilde mij die kans toch niet laten ontnemen.
Kijk, het is en blijft een gewone inrit
en beneden zie je alleen maar wat containers en prullenbakken.
Maar het is wel de plek waar ze dit opnamen...
Prachtig he met die galm...
Het is Lady Gaga zingend in wat je nog net de opening van A Star Is Born kunt noemen, de film uit 2018.
Als je de tv versie meetelt was het weliswaar de 5e keer dat het verhaal werd verteld over een talentvolle zangeres die haar leermeester overtreft, maar jongens wat is die film met Lady GaGa en Bradley Cooper een mooie film...
Voor A Star Is Born werd niet alleen die oprit gebruikt, maar werd ook nog opnames gemaakt in de keuken van The Biltmore.
Maar daar kon ik tijdens ons bezoek helaas niet komen.
Dat had ook te maken met het feit dat we ons in het staartje van de coronapandemie bevonden.
En omdat we er tussen kerst en oud en nieuw waren.
Daardoor waren delen van het hotel afgesloten
en ook geen mensen van het hotel beschikbaar om wat deuren te openen.
Dat gold ook voor het zwembad en de fitnesszaal, waar onder andere de film Cruel Intentions met Reese Witherspoon werd gefilmd, maar ook Bugsy met Warren Beauty.
En het gold ook voor iets in het hotel waar ik wel heel graag een bezoek aan zou hebben gebracht: de toiletten...
Althans de toiletten in de kelder horende de Regency Room.
Die Regency Room is op zich ook wel wat aandacht waard.
Want het mag er dan nu anders uitzien dan pakweg 100 jaar geleden;
het is de zaal die vóór de jaren 50 bekend stond als The Biltmore Bowl.
Dat was toen de grootste nachtclub ter wereld.
De club waar de sterren uit Hollywood in de jaren 20 en 30 heel graag kwamen.
En waar tussen 1931 en 1942 in totaal acht keer de uitreiking plaatsvond van the Academy Awards.
De zaal waar onder meer Clark Gable, Walt Disney en Spencer Tracy hun Oscarspeeches hielden.
In November 1954 brak er een brand uit in the Bowl waarna de immense zaal werd aangepast.
Een deel ging daarna door het leven als de Regency Room.
En nu weer terug naar die toiletten.
Want de toiletten bij de Regency Room zijn bij filmfans bekender dan de zaal zelf.
In de damestoiletten - met die zo herkenbare zwart wit geblokte vloer - zien we Lady Gaga even uit haar plaat gaat in A Star Is Born.
Maar nog bekender werden de herentoiletten, en wel hierdoor:
Yep, dat was Brad Pitt in Fight Club van David Fincher, uit 1999 alweer.
Het is de scene waarin Tyler Durden en zijn maten politiecommissaris Jacobs onder druk zetten geen onderzoek naar ze te doen.
Goed, dan neem ik je tot slot nog even mee naar de ingang van the Biltmore Hotel aan de 5e straat.
Dat is de ingang die wordt gebruikt door de mannen die we al eerder deze podcast tegenkwamen: Bill Murray, Dan Aykroyd en Harold Ramis.
Want ja, in Ghostbusters komen ze via de deuren van de vijfde straat het hotel binnen.
In de film heet het The Sedgewick Hotel.
De manager van het hotel heeft de hulp van de Ghostbusters ingeroepen omdat en spook de boel terroriseert.
De mannen komen uiteindelijk terecht in de zaal van The Biltmore die bekend staat als the Music Room.
Tegenwoordig is het de plek waar de lobby van het hotel te vinden is.
En ook dit is weer zo'n fantastische ruimte.
Die muren. Dat plafond!
Kijk zeker even naar de show notes op de website want ik heb daar wat foto's gepost die ik van The Biltmore heb gekregen.
Die zijn echt zo prachtig!
En als je Ghostbusters terugkijkt dan zie je wat voor pijnhoop de heren ervan maken.
Nu ik het toch over deze ruimte heb, er hangt nog een andere gebeurtenis aan deze zaal.
En dat wil ik je niet onthouden:
In 1960 gebruikte de Democratische Partij the Biltmore als hoofdkantoor.
Dat kwam omdat de Nationale Conventie van de Democraten dat verkiezingsjaar in LA werd gehouden.
En de Biltmore groot genoeg was.
Wat nu de lobby van het hotel is, bij de nog enig overgebleven ingang die ik nog niet had genoemd, was destijds de zaal waar John F. Kennedy kantoor hield.
En wat voor kantoor!
Okay, ik heb je nu verteld over de vier ingangen.
Maar wat ze eigenlijk allemaal met elkaar verbindt, is de lange centrale gang.
En die 107 meter lange gang, nou die is echt zó te gek!
Die marmeren zuilen, die houten wandpanelen en dat plafond met om de zoveel meter een kroonluchter met schilderingen.
Je kunt vol dedain spreken over Amerikanen dat ze geen echte cultuur hebben, maar dat is natuurlijk onzin.
Bezoek The Biltmore maar eens en je piept wel anders.
De gang, of de Gallery, zoals ze hem bij de Biltmore zelf noemen, zie je terug in verschillende films.
Ik noemde Ghostbusters al, maar hij is ook te zien in True Lies waarin we Jamie Lee Curtis door de gang zien gaan, Beginners met Ewan McGregor uit 2010 en vrij recentelijk nog de film Dog uit 2022 met Channing Tatum.
En dat zijn er maar een paar.
Ook artiesten hebben de geweldige gang ontdekt.
Janet Jackson nam er fragmenten op voor haar videoclip Son of a Gun.
En Taylor Swift ging er helemaal los voor de videoclip van Delicate.
En die clip kan ik je echt aanraden...
En dat nummer trouwens ook...
Hij staat in de shownotes.
Vooruit, we gaan door en dan is de meest voor de hand liggende plek om eerst te stoppen, de Gallery Bar.
Die ligt direct aan de Gallery.
Hoe kan het ook anders.
Maar je kunt 'm niet missen.
Het is een te gekke bar met achterin een zitgedeelte en vooraan de plek waar je heerlijk aan de bar kunt hangen
En je kunt vergapen aan alles wat je om je heen ziet.
De bar werd onder meer gebruikt voor de film Rumor has it met Kevin Costner en Jennifer Aniston,
Bugsy met Warren Beauty en Harvey Keitel,
En voor Nationale Treasure Part 2 met Diane Kruger en Ed Harris.
Idris Elba zat er ook nog aan de bar in de film Obsessed met Beyonce, maar die kun verder vergeten.
En dan bedoel ik natuurlijk de film...
Kortgeleden filmde Christopher Nolan er ook nog voor de film Oppenheimer.
Kijk maar even bij de shownotes.
De bar biedt trouwens een mooie bruggetje om het te hebben over Elizabeth Short.
Want bij de bar schenken ze een cocktail die vernoemd is naar de naam waaronder Elizabeth Short veel bekender is geworden: De Black Dahlia.
En dat moet ik misschien even uitleggen.
Die Elizabeth Short was op 9 januari 1947 korte tijd in the Biltmore.
Daar werd ze gezien door verschillende ooggetuigen.
Daarna verdween ze van de radar.
Zes dagen later werd haar lichaam gevonden.
En niet heel smakelijk: in twee delen.
De moord werd nooit opgelost, al zijn er online wel verschillende filmpjes te vinden waarin de dader wordt onthuld.
Maar officieel is de zaak nooit opgelost.
Elizabeth Short kreeg de bijnaam Black Dahlia omdat ze zwarte kleren droeg toen ze werden gevonden en omdat de pers maar al te graag verwees naar een film die toen net uit was.
Brian de Palma maakte in 2006 nog een speelfilm over de moordzaak.
Allerlei spookverhalen vertellen trouwens dat de geest van de Black Dahlia nog altijd in de Biltmore rondhangt.
Nou, doe ermee wat je wilt...
En dan is er nog 1 locatie in The Biltmore Hotel waar ik het met je over wil hebben.
Dat is The Crystall Ballroom.
Dat is zo'n mooie zaal die kan worden afgehuurd voor feesten en partijen.
The Crystall Ballroom is niet alleen te zien in verschillende films,
maar wordt ook nog op andere manieren gebruikt...
Ja, de videoclip van Ed Sheerans Thinking Out Loud?
Werd echt helemaal gedraaid in The Crystall Ballroom!
Ik heb de link naar de video in de shownotes gezet zodat je het even met je eigen ogen kunt zien...
De prachtige zaal kent nog een andere geschiedenis.
Op 11 mei 1927 vond er namelijk een chique lunch plaats in die zaal.
Daarbij waren onder meer aanwezig de baas van MGM, Louis B. Mayer en filmster Douglas Fairbanks.
De lunch was de uitkomst van eerdere plannen om een organisatie op te richten om het imago van de filmsector op te vijzelen.
En om een evenement in het leven te roepen waar prijzen zouden worden uitgereikt.
Nou, je snapt 'm natuurlijk al: daar op die 11e mei 1927 vond de eerste officiële bijeenkomst plaats van de Academy of Motion Picture Arts and Sciences.
En kreeg de Academy Award als filmprijs een officiële status.
Er gaat zelfs het verhaal dat art director Cedric Gibbons die bij MGM werkte, daar in die zaal het ontwerp voor het Oscar-beeldje op een linnen Biltmore-servet zou hebben geschetst.
Het lijkt vooral een mooi verhaal te zijn, want dat servet is nooit boven tafel gekomen...
Goed, en dan de films in die zaal.
Dat zijn er meer dan ik nu ga vertellen.
Maar een mooi voorbeeld vind ik wel Rocky 3.
Daar zetten ze speciaal een boksring voor neer.
In de film laat de Italian Stallion de zaal laten ombouwen tot een trainingsruimte zodat zijn fans erbij kunnen zijn.
Tot grote ergernis van zijn coach.
Een andere bekende scene die ook in The Crystall Ballroom werd gefilmd is de tangoscene van Arnold Schwarzenegger en Jamie Lee Curtis in True Lies.
Maar mijn persoonlijke favoriet?
Dat is deze...
Aan de piano Jeff Bridges.
En op de piano, en ik bedoel echt óp de piano, een zeer zwoele Michelle Pfeiffer in... The Fabulous Baker Boys uit 1989.
Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat goede films boven zichzelf uitstijgen, als er scenes in zitten waar je direct aan denkt, als de film ter sprake komt.
Nou, dat doet deze scene wel die bekend werd als Making Whoopee.
De broers Beau en Jeff Bridges die in deze film zitten, kunnen allebei piano spelen.
Toch werd hun spel naar ik heb gelezen gedubd, dus overgespeeld.
Dat was niet het geval bij Michelle Pfeiffer die elke dag tien uur oefende om alle zangpartijen in de film zelf te kunnen doen.
En het nodigt echt in alle opzichten uit om de film snel weer een keer terug te kijken...
En dan neem ik je nu even mee 29 december 2021.
Ik had 1 nacht in de Biltmore geboekt.
Niet om de geest van de Black Dahlia tegen te kunnen komen.
Maar om de dingen te kunnen zien die ik graag wilde zien.
Daarna moesten we weer door.
En het lukte al met al vrij goed.
Tot ik tijdens de wandeling door het hotel wel merkte dat bepaalde deuren wel echt dicht zaten.
En het personeel niet thuis bleek te zijn.
Tja, feestdagen he?
En ook nog wel de naweeën van corona, moet ik zeggen.
Maar goed...
ik had bijna alles kunnen afvinken toen we op zoek gingen naar The Crystall Ballroom.
Want dat beloofde toch wel een hoogtepuntje te zijn.
Maar ook die deur bleek dicht te zijn...
Shit.
Dat had ik kunnen vermoeden natuurlijk.
Tot een meisje van rond de 20 ons aansprak.
Of ik bij The Crystall Ballroom naar binnen wilde?
Ja?
"Oh loop maar even mee...", zei ze. "Ik ken een achterdeurtje"
Ze bleek een studente uit Mexico te zijn die met haar familie in het hotel verbleef.
En ze vond het altijd leuk om deuren te openen om te kijken wat erachter zit.
En ze was via een andere gang en gewoon wat deuren open doen toevallig in de ballroom uitgekomen.
Ze had geen idee dat het hotel zo bekend was bij filmfans.
We liepen achter haar aan en kwamen toen via een soort artiesteningang, opeens in The Crystall Ballroom.
En dat was echt zoooo gaaf!
Dat bijzondere tapijt, de ramen, maar vooral de balkons, dat plafond en die schilderingen.
Ik heb in de vorige afleveringen vaker proberen uit te leggen wat er met je gebeurt als je op zo'n fantastische plek komt en je de films als het ware weer tot leven voelt komen.
Dan heb je me echt hoor.
Ik vind dat zo geweldig...
Dat was het ook nu weer.
Bijna alleen rondlopen in die zaal waar de Oscars tot leven zijn gekomen,
waar Jamie Lee Curtis en Arnold Schwarzenegger dansten,
en waar Michelle Pfeiffer - met Jeff Bridges aan haar voeten - de sterren van de hemel zong....
Dat was hem weer.
Je luisterde naar Fantastische Filmlocaties.
Mijn naam is Jeroen Huijsdens.
Aan een overzicht van de filmlocaties met GPS-coördinatoren heb je deze keer niet zoveel want het bevindt zich allemaal op 1 plek.
Maar een overzicht van de films en series die er werden opgenomen vind je op de website Sceen-it.com
Wil je voortaan niks missen abonneer je dan.
Dat kan bij Apple Podcasts, Spotify of SoundCloud.
Of bij andere podcastplatformen.
Ik zou je willen vragen een recensie achter te laten bij Apple Podcasts of bij SoundCloud, of sterren te geven bij Spotify.
Zodat ook anderen deze serie beter vinden.
En als je een recensie achterlaat of op deze podcast bij anderen onder de aandacht brengt en mij dat laat weten,
dan maak je kans op een te gekke waardebon van Pathé Thuis, ter waarde van 5,99.
Dat is toch mooi?
Vergeet je ook niet te abonneren op mijn nieuwsbrief.
Dan kan heel eenvoudig via FantastischeFilmlocaties.nl.
Dan ben je echt als eerste van alles op de hoogte.
Op die website vind je per podcast ook alle shownotes terug.
Voor nu: bedankt weer voor het luisteren en tot de volgende keer!
+31 (0)33 456 49 85
info@fantastischefilmlocaties.nl
KvK Filmtaal 34120749